قالب وردپرس افزونه وردپرس
اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
خانه / دسته‌بندی نشده / نکاتی درباره ی پولساتور

نکاتی درباره ی پولساتور

پولساتور:

پولساتور به عنوان قلب دستگاه شیردوش بوده کار ان ایجاد ضربان های منظم با ریتم مخصوص دام مورد نظر میباشد.این ریتم مخصوص دامنه دوشش نامیده میشود به این شکل است که پولساتور دارای دو بوبین یا دیافراگم جدا بوده.که با تناوب ایجاد شده باعث باز و بسته شدن لاینر ها میشود.

پس بنابراین در هر پالس دوشش  یک زمان شیردوشی و یک زمان استراحت در هر کارتیه انجام میشود که معمولا با دامنه های ۷۰*۳۰″   ۵۰*۵۰   “۴۰*۶۰” مشخص شده و برای گاو معمولا در حاشیه ۶۰*۴۰ انجام میگیرد به این مضمون که در هرتایم شیردوش ۶۰% زمان دوشش و ۴۰% زمان استراحت میباشد.

نکته این است که با زیاد و کم شدن این زمان ها ورم پستان اولین خطر محسوب میشود به معنی که اگر زمان استراحت زیاد شود زمان شیردوشی زیاد شده و شیر به راحتی تخلیه نمیشود.

و اگر زمان دوشش زیاد شود باعث میشود فشار بیشتری به بافت پستان وارد میشود و موجب ورم پستتان میشود.

یک پولساتور مناسب چه پولساتوری است؟:

پولساتور ها به دو دسته تسیم میشوند:

۱٫پولساتور بادی یا پنوماتیک   ۲٫پولساتور برقی

درباره پولساتور بادی باید گفت که این نوع پولساتور ها دارای چند دیافراگم بزرگ و کوچک بوده و بایک محور میانی متصل شده اند که در اثر وکیوم ایجاد شده و به حرکات تناوبی در میاد.

در این نوع پولساتور ها که بیشتر در دستگاه سیار استفاده میشود معایبی به چشم میخورد از جمله میزان خلع ایجاد شده که بر تعداد ضربان اثر محسوس دارد وهمچنین دمای محیط اطراف مخصوصا در فصول سرد یا گرمو البته بخاطر اسطهلاک بالا خرابی ان نیز بیشتر است از این رو در دستگاه های ثابت که باید از پولسانور های بیشتری به کار گرفته شود بهتر است استفاده نشود.

مهندس داریوش عربشاهی                      ۰۹۱۲۱۵۱۵۱۰۵

technomilkgroup@                                instagram      

درباره ی admin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *